geboorte datum voornaam achternaam lengte geboorteplaats beroep vader beroep vader moeder beroep moeder woonplaats opgeroepen opmerkingen
8 februari 1788 Adriaan Aken, van 163,5 cm Oude Wetering dans les affaires de sa mere, werkzaam bij zijn moeder Pieter van Aken, overleden niet genoteerd Anna van der Mark marchande en gros de liquers et tenant boutique, groothandelaar in likeur en zaakhouder Oude Wetering 1808 afgekeurd, reden:  absolutement necessaire dans les affaires de sa mere, son freze anne tres son d'aprend l'horlogerie (absoluut noodzakelijk in de zaak van zijn moeder, ……
17 januari 1788 Jan Bonda 162,0 cm Oude Wetering schilder en glazemaker Willem Bonda, overleden niet genoteerd Catharina Peron zonder beroep Oude Wetering 1808 afgekeurd, reden: parce que il est le fils unique de sa mere qui vit de son travail, omdat hij enigst kind is en zijn moeder leeft van zijn werk
10 augustus 1788 Laurens  Brozius 168,0 cm Roelofarendsveen loonarbeider/valet de paijsant Jan Brozius gens de journée, dagknecht Elisabeth Flerevoet, overleden niet genoteerd Hazerswoude 1808 inwonend bij Nicolaas Kaptein te Hazerswoude
30 oktober 1788 Gerard Duuren, van 173,5 cm Oude Wetering loonarbeider/valet de paijsant Albert van Duuren gens de journée, dagknecht Gertruda van Loon, overleden niet genoteerd Oude Wetering 1808 afgekeurd, reden: sontenant comme fils unique son pére indigent, zijnde enigst kind en zijn vader behoeftig
7 december 1788 Pieter Egmond, van 171,0 cm Roelofarendsveen dans les affaires de son pere,werkzaam bij zijn vader Cornelis van Egmond pepinier Johanna Bloemenstein zonder beroep Roelofarendsveen 1808 afgekeurd, reden: a cause que il est le fils unique de son pere qui a atteint l'age de soixante et treize ans, om reden dat hij enigst kind is van zijn vader die de leeftijd van 73 heeft bereikt
30 augustus 1788 Cornelis Egmond, van 174,5 cm Rijpwetering scheepstimmermansknecht/valet charpentier de battaux Gauthier van Egmond, overleden niet genoteerd Maria van Slobben, overleden niet genoteerd Rijpwetering 1808
25 juni 1788 Mijndert Geuke 163,0 cm Roelofarendsveen valet de jardinier/ tuindersknecht Henri Geuke, overleden niet genoteerd Petronella Bijeveld, overleden niet genoteerd niet genoteerd 1808
26 december 1788 Jan Heemskerk 175,0 cm Roelofarendsveen bonenschipper naar Overtoom Amsterdam (in dienst bij zijn moeder) Nicolaas Heemskerk, overleden niet genoteerd Catharina van Zijl marchande en gros de liquers et tenant boutique, groothandelaar in likeur en zaakhouder Roelofarendsveen 1808 vrijgesteld van dienst, reden: parce que il est le fils age d'une mere de ving en jansdort 3 out encore besoin de soutient et la quelle est presque toujours malade , omdat hij de oudste zoon is van een moeder …..die zorg behoevend is en bijna  altijd ziek
21 september1788 Jan  Helleman 158,0 cm Bergen aan Zoom aide chirurgin, chirurgijnsknecht Willem Heldman/Helleman, overleden niet genoteerd Aldigond Rog, decede niet genoteerd Rijpwetering 1808 inwonend bij Gerard Helleman te Rijpwetering
april 1788 Conrad Hofman niet genoteerd Oude Wetering valet de batellier, knecht van de waterman Conrad Hofman, overleden niet genoteerd Marie Bredero, decede niet genoteerd Dordrecht 1808 inwonend bij Cornelis Krul te Dordrecht
21 november 1788 Bartholomeus Hoogendorp 167,5 cm Rijpwetering valet de pepinier, …knecht Willem Hoogendorp, overleden niet genoteerd Gertrude van der Hoorn, decede niet genoteerd Roelofarendsveen 1808 inwonend bij Cornelis van Egmond te Roelofarendsveen
29 augustus 1788 Juste Henri Hozee 165,0 cm Oude Wetering valet voiliers, zeilboot knecht Willem Hozee valet voiliers Johanna de Vries, decede niet genoteerd Oude Wetering 1808
3 maart 1788 Thierry Jagt, van der 172,5 cm Thamen valet de batellier, knecht van de waterman Thierry van der Jagt, overleden niet genoteerd Thierette van der Bijl zonder beroep Nieuwe Wetering 1808 vrijgesteld van dienst, reden: mal sur la tête, letterlijk: slecht in het hoofd, geestelijk gestoord
6 oktober 1788 Thomas Jong, de 163,0 cm Roelofarendsveen dans les affaires de sa mere, werkzaam bij zijn moeder Martinus de Jong, overleden niet genoteerd Maria van Wieringen laboreur, arbeider Roelofarendsveen 1808 vrijgesteld van dienst, reden: enfant unique d'une veuve,  enigst kind van een weduwe
12 mei 1788 Antoine Koek 167,5 cm Roelofarendsveen dans les affaires de son pere,werkzaam bij zijn vader Johannes Koek jardinier, tuinder Anna Hoofdman, decede niet genoteerd Roelofarendsveen 1808 vrijgesteld van dienst, reden: parce quel est la seul fils dans la maison a l'aide de son pere age de 70 1/2 ans aiant besoin de son assist, omdat hij  enigst zoon in huis is en zijn vader van 70,5  die hulpbehoevend is verzorgt
4 augustus 1788 Jean/Jan Klink, van niet genoteerd Roelofarendsveen niet genoteerd Leonardus van Klink jardinier et pepinier en petit Cornelia Vuisting zonder beroep niet genoteerd 1808 volgens een brief geschreven door zijn vader is hij in dienst van de Keizer (en service de l'Empire) zonder verdere bewijzen
15 december 1788 Nicolaas Laan, van der 170,0 cm Roelofarendsveen dans les affaires de son pere,werkzaam bij zijn vader Johannes van der Laan jardinier et negotiant, tuinder en handelaar Clazina vn Duuren zonder beroep Roelofarendsveen 1808
6 januari 1788 Antoine Mello/alias Meijer niet genoteerd Roelofarendsveen militair Pieter Mello valet de charpentier de bateaux, scheepstimmermansknecht Catharina van Vliet zonder beroep Callantsoog 1808 in militaire dienst, 124 Regiment Infanterie de ligne
25 juli 1788 Johannes Melman 164,5 cm Rijpwetering dans les affaires de son pere,werkzaam bij zijn vader Cornelis Melman laboreur et tourbier, turf arbeider Johanna van Egmond niet genoteerd Rijpwetering 1808
15 november 1788 Lambertus Melman 179,0 cm Oud Ade valet de charpentier, timmermansknecht Johannes Melamn charpentier,timmerman Cornelia Struive zonder beroep Oud Ade 1808
25 augustus 1788 Adriaan Midden, van 154,0 cm Oud Ade valet tailleur, kleeermakersknecht Geofroi van Midden jardinier, tuinder Cornelia van der Hoorn niet genoteerd Woubrugge 1808 vrijgesteld van dienst, reden: au cause de la taille et pareil que sa main gauchiert paralyte que,  reden: lengte en verlamde rechter hand
11 maart 1788 Wilhelmus Rietbroek 165,0 cm Roelofarendsveen valet jardinier, tuindersknecht Johannes Rietbroek gens de journée, dagknecht Helena Spruit zonder beroep Roelofarendsveen 1808 inwonend bij Jan Westerhout te Roelofarendsveen
28 maart 1788 Henricus Ronde, de 165,0 cm Roelofarendsveen gens de journée, dagknecht Antonius de Ronde gens de journée, dagknecht Anna van Diemen zonder beroep Roelofarendsveen 1808 vrijgesteld van dienst, reden: a cause de mal sur la tête,  letterlijk: slecht in het hoofd, geestelijk gestoord
31 mei 1788 Johannes Straathof 163,5 cm Nieuwe Wetering gens de journée, dagknecht Henricus Straathof tourbier et herbergier, turfarbeider en herbergier Maria van der Valk, decede niet genoteerd Rijpwetering 1808 vrijgesteld van dienst, reden: a cause de mal a la cuisse droit,  afwijking in het rechter bovenbeen
10 december 1788 Martinus Tol, van 170,5 cm Rijpwetering gens de journée, dagknecht Adrianus van Tol, overleden niet genoteerd Gerarda de Graaf zonder beroep Rijpwetering 1808 vrijgesteld van dienst, reden: a cause de son mariage,  reden huwelijk
31 oktober 1788 Mattheus Veen, van 172,5 cm Roelofarendsveen dans les affaires de son pere,werkzaam bij zijn vader Gautier van Veen jardinier, tuinder Adelaide Westerlaan niet genoteerd Roelofarendsveen 1808
28 december 1788 Henricus Vlugt, van der 165,0 cm Roelofarendsveen dans les affaires de son pere,werkzaam bij zijn vader Hubert van der Vlugt jardinier, tuinder Maria Akerboom niet genoteerd Roelofarendsveen 1808
2 juni 1788 Riemert Vries, de 175,0 cm Oude Wetering percepteur du second rang, opkoper  2e hands goederen Wilhelmus de Vries surveillant des ouvrage du lac l'Harlem Apolonia van der Velden zonder beroep Amsterdam 1808 inwonend bij de heer van Wijk te Amsterdam, precepteur du second rang et dans la langue francais, vrijgesteld van dienst, reden: a cause de la rue courte
1 november 1788 Hugo Warmerdam 169,0 cm Roelofarendsveen dans les affaires de son pere,werkzaam bij zijn vader Henricus Warmerdam jardinier, tuinder Helena van der Meer, decede niet genoteerd Roelofarendsveen 1808
13 april 1788 Pieter Zanten, van 166,8 cm Langeraar valet de paisan, boerenknecht Thierry van Zanten, overleden niet genoteerd Cornelia Oudshoorn garde, bewaker Zoeterwoude 1808 inwonend bij Pieter Paardekoper te Zoeterwoude, vrijgesteld van dienst, reden: asthmatique, astmatisch
1 oktober 1788 Wilhelmus Zanten, van 166,8 cm Roelofarendsveen dans les affaires de son pere,werkzaam bij zijn vader Cornelis van Zanten jardinier, tuinder Martha van Schaik zonder beroep Roelofarendsveen 1808
3 januari 1789 Martinus Arishoek 174,0 cm Rijpwetering gens de journée, dagknecht Henricus Arishoek, overleden niet genoteerd Elisabeth Kramer travaille pendant l 'eté dans une tourbiere,werrkt in de zomer in de tufstekerij Rijpwetering 1809 fin du depot, par ce qu il est fils unique et sa mere actuellement veuve,  einde registratie wegens enigst zoon en moeder weduwe
17 juni 1789 Antoine Bocxe 173,7 cm Roelofarendsveen charpentier de vaisseaux pour sa mere, scheepstimmerman bij zijn moeder Cornelis Bocxe, overleden niet genoteerd Cornelia van Seffelick proprietaire d'un Atelier, eigenaar van een werkplaats Roelofarendsveen 1809 fin du depot, par ce qu il est fils unique et sa mere actuellement veuve,  einde registratie wegens enigst zoon en moeder weduwe
27 februari 1789 Cornelis Borst/Koek 169,2 cm Rijpwetering valet de batelier et de jardinier, waterman- en tuindersknecht Pieter Borst batelier et jardinier, waterman en tuinder Helena van Zeil, decede niet genoteerd Rijpwetering 1809 exception, a cause qu il a une cataracte sur l'oel droit,  vrijgesteld wegens een afwijking aan het rechter oog
27 maart 1789 Jacobus Castelein 174,0 cm Roelofarendsveen dans les affaires de son pere,werkzaam bij zijn vader Gerardus Castelein jardinier, tuinder Anna van Kanten niet genoteerd Roelofarendsveen 1809 gehuwd
22 maart 1789 Jacobus Duuren, van 171,1 cm Roelofarendsveen dans les affaires de son pere,werkzaam bij zijn vader Nicolaas van Duuren jardinier, tuinder Johanna van der Geer niet genoteerd Roelofarendsveen 1809
26 april 1789 Cornelis Egmond, van 174,0 cm Rijpwetering gens de journée, dagknecht Hubertus van Egmond gens de journée, dagknecht Anna de Haas, decede niet genoteerd Rijpwetering 1809
30 december 1789 Johannes Faneman 168,1 cm Rijpwetering valet de paisan, boerenknecht Franciscus Faneman gens de journée, dagknecht Anna van der Meer niet genoteerd Ofwegen 1809 inwonend bij Willem Oudshoorn te Ofwegen, exeption, parce qu il est boiteux du côte gauche, vrijgesteld wegens mankheid aan de linker kant
25 januari 1789 niet genoteerd Coene Gz. 175,9 cm Oude Wetering compagnon de charpentier de vaisseaux, compagnon van scheepstimmerman Gerrit Coene, mort niet genoteerd Hilletje van Dokkum fait petite boutique,heeft een kleine winkel Oude Wetering 1809 fin du depot, par ce qu il est fils unique et sa mere actuellement veuve,  einde registratie wegens enigst zoon en moeder weduwe
12 oktober 1789 Ruth Grieken, van 163,5 cm Leimuiden compagnon gruantier Cornelis van Grieken, overleden niet genoteerd Hermine Geerarts niet genoteerd Poel 1809 fin du depot, par ce qu il est fils unique et sa mere actuellement veuve,  einde registratie wegens enigst zoon en moeder weduwe
17 januari 1789 Henricus Haar, van der 164,8 cm Nieuwe Wetering gens de journée, dagknecht Thierry van der Haar charpentier,timmerman Martje Tijs niet genoteerd Nieuwe Wetering 1809 gehuwd, exception parce qu il est marie le 17e september 1809
18 december 1789 Johannes Ham, van der 166,1 cm Rijpwetering gens de journée, dagknecht Johannes van dr Ham, overleden niet genoteerd Cornelia Schakenbos niet genoteerd Rijpwetering 1809 exception, a cause de ses imperfections, vrijgesteld wegens afwijkingen
24 september 1789 Cornelis Helleman 172,0 cm Osdorp valet de paisan, boerenknecht Mattheus Helleman, decede niet genoteerd Marie Vreeswijk, decede niet genoteerd Alkemade 1809 inwonend bij Martinus Hoogeveen in Alkemade
12 juni 1789 Johannes Jong, de 169,8 cm Roelofarendsveen Il travaille sous la surveillance de son pere, hij werkt onder leiding van zijn vader Jacobus de Jong jardinier, tuinder Marie Westerhout niet genoteerd Roelofarendsveen 1809 on pretend exeption pour lui, parce que il est sowid et presque fou, men eist vrijstelling omdat hij ".." is en bijna gek
24 juni 1789 André Kramer 153,3 cm Warmond tailleur, kleermaker Willem Kramer, overleden niet genoteerd Cornelia van Rijzen, decede niet genoteerd Wateringen 1809 inwonend bij Pieter Eigermans te Wateringen, exception, a cause de sa taille et parce que il est astmatique,  vrijgesteld wegens zijn lengte en omdat hij astmatisch is
23 januari 1789 Leonard Meer, van der 164,2 cm Poel valet de paisan, boerenknecht Leonardus van der Meer, overleden niet genoteerd Gerritje Onderwater niet genoteerd Warmond 1809 inwonend bij Willem van Gent te Warmond
24 augustus 1789 Wilhelmus Mulder 169,0 cm Oude Wetering compagnon charpentier Johannes Mulder, overleden niet genoteerd Machteltje van Huet niet genoteerd Oude Wetering 1809 gehuwd, exception parce qu il est marie le 16 december 1810,  vrijgesteld omdat hij 16-12-1810 getrouwd is
26 april 1789 Wilhelmus Johannes Nieuwkerke, van 173,3 cm Schoonhoven valet de paisan, boerenknecht Elias van Nieuwkerke jardinier, tuinder Catharina van Nieuwkerke, decede niet genoteerd Vriezekoop 1809 inwonend bij Job van Leeuwen te Vriezekoop, exeption, a cause de l'imperfection du petit doigt de la main droite, vrijgesteld vanwege een afwijking aan de pink van de rechter hand
12 novemer 1789 Pieter Ploeg, van der 159,6 cm Voorhout valet de paisan, boerenknecht Germain van der Ploeg, overleden niet genoteerd Aagje van der Maas, decede niet genoteerd Alkemade 1809 inwonend bij Martinus Hoogeveen in Alkemade
24 januari 1789 Johannes Pijnaker 173,3 cm Leiden gens de journée, dagknecht Cornelis Pijnaker gens de journée, dagknecht Sophie van den Bosch niet genoteerd Alkemade 1809 gehuwd, woont in Alkemade, exception a la cause il est marie le 4e november 1810, vrijgesteld omdat hij 4-11-1810 gehuwd is
9 januari 1789 Chretien Volwater 157,6 cm Esselijkerwoude valet de jardinier, tuindersknecht Mattheus Volwater gens de journée, dagknecht Sijpje Kromkam niet genoteerd Alkemade 1809 inwonend bij Martinus Heemskerk te Alkemade, exeption, a cause de  dartrer inflammations au corps,  vrijgesteld wegens ringworm ontstekingen in het lijf
6 april 1789 Thierry Warmerdam 151,7 cm Roelofarendsveen valet de jardinier tarvaillant chez son pere Wilhelmus Warmerdam jardinier, tuinder Engelina de Jong niet genoteerd Roelofarendsveen 1809 exception, a cause de sa taille, vrijgesteld ivm lengte
18 oktober 1789 Mattheus Zaal, van 171,4 cm Roelofarendsveen valet de jardinier, tuindersknecht Cornelis van Zaal, overleden niet genoteerd Johanna van Wouw niet genoteerd Alkemade 1809 inwonend bij Arie van Leeuwen te Alkemade
13 februari 1790 Teunis Bocxe 173,5 cm Leimuiden charpentier de vaisseau, scheepstimmerman Job Bocxe scheepstimmerman Catharina Deneker, decede niet genoteerd Alkemade 1810 capable de servir, mis en activité , inwonend bij Arie van Leeuwen te Alkemade, substituté  par son frere Teunis Boxce, remplecé  par son frere ne le 31 dec. 1783, in compare dans le 27 Rg. de M.H. a Anvers, inwonend bij Arie van Leeuwen te Alkemade,geschikt voor dienst, aktief geweest, plaats ingenomen door zijn vader Theunis Boxce, vervangen door zijn broer geboren 31-12-1783, ingedeeld bij het 27e regiment de MH bij Antwerpen
7 januari 1790 Jacob  Bol 174,6 cm Woubrugge cordonnier, schoenmaker Klaas Bol cordonnier, schoenmaker Aaltje Linman niet genoteerd Alkemade 1810 capable de servir, mise activite Incorporé dans le 124 Reg. Infant. Geschikt voor dienst, ingedeeld in het 124e regiment infanterie
13 juli 1790 Thomas Bongenaar 166,2 cm Alkemade cordonnier, schoenmaker Jan Bongenaar niet genoteerd Eva Noorman, decede niet genoteerd Harmelen 1810 servant partie on Depot á raison de son  no. In dienst, vertrokken van depot vanwege zijn nummer
7 december 1790 Jacobus Borst   171,0 cm Alkemade laboureur, arbeider Kornelis Borst laboreur , werkman Antje van der Voort niet genoteerd Alkemade 1810 idem
31 januari 1790 Dirk Colijn 164,1 cm Alkemade travailleur, arbeider Willem Colijn, overleden niet genoteerd Aagje van Leeuwen garde Alkemade 1810 ajourné a l'appel de son numero, ajourné a la clane procterize pour la seigne  oproep verdaagd, …………….
30 januari 1790 Bartholomeus Dobbe 169,5 cm Alkemade jardinier, tuinder Kornelis Dobbe, overleden niet genoteerd Leuntje van Veen, decede niet genoteerd Alkemade 1810 capable de servir  pour le depot ou sort, serviant partie on depot á raison de son no. Geschikt voor dienst, vertrokken van depot vanwege zijn nummer
8 juli 1790 Jan Egmond, van niet genoteerd Alkemade travailleur, arbeider Jan van Egmond, overleden niet genoteerd Neeltje van Zeil, decede niet genoteerd Alkemade 1810
4 juli 1790 Cornelis Heiningen, van 161,1 cm Alkemade jardinier, tuinder Maarten van Heiningen, overleden niet genoteerd Jannetje van Duuren niet genoteerd Alkemade 1810 servant partie on Depot á raison de son  No.  Vertrokken van depot vanwege zijn nummer
quinte 1790 Jan Hoorn, van der 178,5 cm Woubrugge travailleur, arbeider Laurus van der Hoorn travailleur, arbeider Matje Schouten, mort niet genoteerd Alkemade 1810 capable de servir pour le depot ou sort, Incorporé  dans la 88e Color de G. N. 6  geschikt voor dienst in depot of elders, ingedeeld in de 88e color de GN 6
2 oktober 1790 Pieter Langendam 177,1 cm Alkemade batelier, waterman Simon Langendam batelier , waterman Jannetje de Bruin niet genoteerd Alkemade 1810 place a la fin au depot comme aqijntprouve a… un frere en artisante de fevrier a la maniere, Thene a la fin ou de pot, agant un frere ancenil
3 mei 1790 Willem Los 173,5 cm Alkemade cultivateur, kweker Teunis Los cultivateur,kweker Barbara Leliveld niet genoteerd Alkemade 1810 perriant partie de depot, a raison de son No.
5 januari 1790 Klaas Los 155,0 cm Alkemade batelier, waterman Frans Los batelier,waterman Ibeltje Riemers niet genoteerd Alkemade 1810 capable de servir , mis en activité , remplace par le nommé  P. Luxembourg, in corpine dans le 27 Rg. Du W. B. d'Anvers
25 november 1790 Jacob Meer, van der 154,6 cm Alkemade domestique, bediende / knecht Leendert van der Meer, overleden niet genoteerd Gerritje Onderwater niet genoteerd Woubrugge 1810 fairant partie en depot a raison de son No.
8 februari 1790 Jan Slijbrug 187,0 cm Alkemade travailleur, arbeider Hendrik Slijbrug travailleur Jaapje van den Bosch niet genoteerd Alkemade 1810 capable de servir  pour le activité, reforme pour Epilepsie constaté
10 mei 1790 Dirk Straathof 176,0 cm Alkemade domestique, bediende / knecht Hendrik Straathof aubergiste, waard/logementhouder Marijtje van der Valk niet genoteerd Alkemade 1810 reclame pour la seigne, reclamation non fundee, capable de servir mis an activité, Incorpore dans le 124 Reg. De Ligne
15 september 1790 Jan  Torken/Turk 164,6 cm Alkemade jardinier, tuinder Willem Torken jardinier, tuinder Elisabeth Cornabé niet genoteerd Alkemade 1810 capable de servir, mis en activite, Incorporé dans le 124 Reg. De Ligne
20 januari 1790 Engel Turk 176,0 cm Alkemade jardinier, tuinder Kornelis Turk jardinier, tuinder Eva van der Meer niet genoteerd Alkemade 1810 serviant partie in depot a raison de son No.
5 juli 1790 Jacobus Veen, van 176,0 cm Alkemade 2e adj. Maire et secretaire de la Maire Pieter van Veen notaire emplouee, notaris klerk Niesje Brons niet genoteerd Alkemade 1810 capable de servir, mis en activite, Remplace par …niet ingevuld.., Incorporé dans le 39? Reg. De H. B. á Anvers
13 november 1790 Gerrit Wesselman 167,5 cm Aalsmeer Il travaille sous la surveillance de son pere, hij werkt onder leiding van zijn vader Ijsbrand Wesselman jardinier, tuinder Antje Landwaard niet genoteerd Alkemade 1810 capable de servir , mis en activite, Incorporé dans le 124 Reg. De Ligne (geschikt voor dienst, ingedeeld in het 124 regiment De Ligne)
27 mei 1790 Teunis Witteman 160,5 cm Alkemade cordonnier, schoenmaker Jan Witteman travailleur,arbeider Dijna Beugelsdijk niet genoteerd Alkemade 1810 serviant partie in depot a raison de son No. Vertokken van depot vanwege zijn nummer
14 december 1790 Hendrik Zijdenbos 166,6 cm Alkemade boulangier, bakker Kornelis Zijdenbos boulangier,bakker Catharina Wageman niet genoteerd Den Haag 1810 capable de servir pour le activité, Incorporé dans le 124 Reg. De Ligne (geschikt voor dienst, ingedeeld in het 124 regiment De Ligne)