Werkgroepen

Het bestuur van de Stichting Oud Alkemade wordt ondersteund door werkgroepen met vrijwilligers die voor de stichting actief zijn. Er zijn zeven werkgroepen, te weten:
  • Werkgroep Activiteiten en Evenementen
  • Werkgroep Archief en Genealogie
  • Werkgroep Inventarisbeheer
  • Werkgroep Redactie
  • Werkgroep Restauratie en Onderhoud
  • Werkgroep Textiel
  • Werkgroep Thema's
  • Werkgroep Video- en Fotoarchief
Werkgroep Activiteiten en Evenementen
Verzorgt dia-avonden, lezingen, rondleidingen in het museum, stands op braderieën etc.
Organiseert de jaarlijkse donateursavond en de uitreiking van de Oud Alkemadeprijs.
Contactpersoon: Geert-Jan van Beek
e-mail: evenementen@stichtingoudalkemade.nl

Werkgroep Archief en Genealogie
Zorgt voor het aanleggen en bijhouden van het archief dat voor inwoners en belangstellenden uit oud Alkemade en omgeving interessant kan zijn.
Maakt de informatie toegankelijk voor werkgroepen en derden.
Contactpersoon: Sjaak Bouwmeester
e-mail: archief@stichtingoudalkemade.nl

Werkgroep Inventarisbeheer
Deze werkgroep is belast met het beheer van de complete inventaris, inclusief het beoordelen van alle binnengekomen stukken en het catalogiseren van alle voorwerpen op soort en herkomst.
Contactpersoon: Sjaak Koek
e-mail: inventaris@stichtingoudalkemade.nl

Werkgroep Redactie
De redactie verzorgt de uitgave van Alkmadders, het kwartaalblad van de stichting dat toegestuurd wordt naar alle donateurs.
Contactpersoon: José van der Meer-van der Zwet
e-mail: redactie@stichtingoudalkemade.nl

Werkgroep Restauratie en Onderhoud
Restaureert binnengekomen voorwerpen, zorgt voor het onder dak brengen van grote voorwerpen en voor het onderhoud en schoonhouden van het museum.
Contactpersoon: Jan Zoetendaal
emailadres; onderhoud@stichtingoudalkemade.nl.

Werkgroep Textiel
De werkgroep textiel verzorgt de kleding van de museumstukken.
Contactpersoon: Thea van Loon
e-mail: textiel@stichtingoudalkemade.nl

Werkgroep Thema
Is verantwoordelijk voor de inhoud en presentatie van tentoonstellingen in het museum.
Contactpersoon: Sjaak Bouwmeester
e-mail: themas@stichtingoudalkemade.n

Werkgroep Foto- en Videoarchief
Zorgt voor het aanleggen en bijhouden van een archief van foto- en videomateriaal van voor (oud) Alkemade karakteristieke panden, mensen en gebeurtenissen.
Regelt bestellingen en verkoop van foto's, video's en boekjes voor werkgroepen en derden.
Contactpersoon: Leo Stiens
e-mail: fotos@stichtingoudalkemade.nl

Overige medewerkers:
Donateursadministratie: Leon Hogenboom, e-mail: donateurs@stichtingoudalkemade.nl
Onderhoud website: Eduard Oudshoorn

Iedere maandagavond vanaf 19.30 uur tot sluitingstijd zijn medewerkers van diverse werkgroepen in het museum aanwezig. Zij helpen u bij het vinden van foto's en andere documenten, in ontvangst nemen van voorwerpen die u aan de stichting wilt afstaan, inleveren van objecten voor exposities etc.

^ Home